Idealna radzi – Jak zmotywować się do aktywności fizycznej zimą

1 min czytania

pani zima

Hej Biurowi Wojownicy! Zapewne wielu z Was zrozumie, że kiedy temperatura na dworze spada, szybko robi się ciemno i panuje szarówka, łatwo stracić motywację do regularnego uprawiania sportu. Zimowa aura sprawia, że stajemy się bardziej senni i zmęczeni, a także zniechęceni do działania, tracimy energię i dopada nas chandra. Jednak nie martwcie się! Mamy dla Was kilka sposobów na to, jak utrzymać energię, regularność i konsekwencję ćwiczeń :) .

1. Nagradzaj się!
Po każdym treningu, który podjęliście się mimo niechęci pozwólcie sobie na małą nagrodę. Oczywiście nie mówimy tutaj o tabliczce czekolady ;) . Włączcie sobie ulubiony serial, weźcie gorącą kąpiel z pianą lub zaserwujcie sobie ulubioną herbatę z dodatkiem pomarańczy i aromatycznych przypraw.

2. Trenuj w grupie!
Kiedy nie masz ochoty na trening, zaproś do niego bliską osobę, przyjaciela, kolegę z pracy, a nawet sąsiada! :) Wspólny trening mija szybciej, w przyjemnej atmosferze, a wzajemna rywalizacja sprzyja stawianiu sobie nowych, motywujących wyzwań.

3. Motywująca muzyka
Ulubione, energiczne utwory w szybki sposób staną się źródłem dobrej energii i entuzjazmu, które pozytywnie wpłyną na ćwiczenia. Dzięki muzyce lepiej skupisz się na ćwiczeniach i zapomnisz o wszelkim dyskomforcie.

4. Akcje charytatywne
Zima to okres wielu akcji charytatywnych opartych o rywalizację sportową! Skorzystaj z nich – nie ma lepszej motywacji! :)

5. Trenuj w plenerze!
Nigdy nie ma złej pogody do ćwiczeń – jest tylko źle ubrany sportowiec ;) . Skompletuj odpowiedni strój i ciesz się rześkim powietrzem – satysfakcja po treningu będzie podwójna!
A wy jak radzicie sobie z zimową chandrą? Macie swoje ulubione sposoby? Podzielcie się z nami w komentarzach! :)