Stopka w mailu – 5 rad jak zrobić dobre, pierwsze wrażenie

Krócej niż minuta

6.02

Hej Biurowi Wojownicy!

Z pewnością dziennie wysyłanie niezliczone ilości maili, zarówno do stałych adresatów, jak i osób, z którymi kontaktujecie się dopiero pierwszy raz. Dziś podpowiemy, w jaki sposób stworzyć swoją stopkę mailową, by już przy pierwszym kontakcie „rozmówca” przekonał się o Waszym profesjonalizmie.

1: Przejrzystość
Stopka powinna być czytelna – o tym wie każdy. Nie warto zatem przesadzać z ilością zastosowanych kolorów, czy rodzajów czcionek.

2: Odpowiednia identyfikacja wizualna
Kolory zastosowane w stopce powinny być spójne z oficjalnymi, przyjętymi przez firmę (np. użytymi w logotypie).

3: Dane kontaktowe
Umieść tylko najpotrzebniejsze informacje, które pomogą w kontakcie z Tobą. Pamiętaj jednak, by sprawdzić, czy dane zostały poprawnie wpisane lub, czy nadal są aktualne!

4: Less is more
Ogranicz ilość dodatkowych informacji, które umieszczasz w stopce. Zadbaj o to, by adresat poznał nazwę firmy, czy adres strony internetowej. W przypadku profili w social mediach wybierz jednak tylko jeden z nich.

5: Przetestuj swoją stopkę
Przed wysłaniem pierwszego oficjalnego maila, wyślij wiadomość próbną do współpracowników i sprawdź, czy stopka wyświetla się poprawnie.

A Wy Biurowy Wojownicy? Spotkaliście się kiedyś z jakimiś nietypowymi stopkami firmowymi? Napiszcie o tym w komentarzach!